Op elke afdeling van uw bedrijf zijn er quick wins te halen. U maakt het verschil wanneer u verschillende MVO-acties met elkaar verbindt en u richt op de vraagstukken die voor uw organisatie belangrijk zijn. Wij helpen u op weg van start naar beleid.
MVO speelt overal in uw bedrijf. Het is een veranderproces dat u niet even uitlegt en oplegt. MVO is onderdeel van de cultuur, uw medewerkers moeten de tijd krijgen om het zich eigen te maken. Hoe ziet zo’n veranderproces eruit?
Als u vertelt wat u doet, bent u beter zichtbaar en aanspreekbaar voor uw omgeving. Dit zorgt ervoor dat belanghebbenden weten wat zij aan u hebben en kunnen meedenken over verbeteringen.
Gaat u met MVO aan de slag? Doe dit dan in overleg met uw belangrijkste stakeholders. Zij hebben immers belang bij uw beslissingen: ze hebben invloed op u en andersom.
In internationale handelsrelaties speelt MVO een rol. Ook als u exporteert. Uw activiteiten daar hebben immers effect op de lokale markt en het milieu.
Medewerkers zijn het grootste kapitaal dat bedrijven in huis hebben. Als medewerkers gelukkig zijn in hun werk is dat niet alleen fijn voor henzelf, maar ook voor de onderneming, want tevreden werknemers presteren beter!
In de corebusiness van bedrijven is de meeste duurzaamheidswinst te halen. Toch loont ook het verduurzamen van de ondersteunende processen: de huisvesting, ICT en bedrijfsvoering. Hier zitten vaak de quick-wins!
Alle producten en diensten die u inkoopt zijn ergens gemaakt. Hoe duurzaam is dit gebeurd? Stel uw toeleveranciers vragen, bijvoorbeeld op het gebied van arbeidsomstandigheden of milieu. Door duurzaam in te kopen realiseert u een enorme duurzaamheidswinst.