Selectpartners

Het zijn de lichtende voorbeelden van hoe duurzaam ondernemen wél kan. Bedrijven met een duidelijke visie op de nieuwe economie en die deze visie ook aan media én politici laten horen. De Selectpartners van MVO Nederland.

Wie zijn Selectpartners?

Selectpartners zijn door MVO Nederland uitgekozen ambassadeurs die vooroplopen op een van onze zeven NEx-thema’s. Ze profileren zich op bijvoorbeeld circulaire economie of biodiversiteit. Selectpartners laten zien dat duurzaam ondernemen én geld verdienen samengaat. En nemen ondernemend Nederland mee in hun verhaal.

We benaderen Selectpartners als eerste bij

  • kansen om in gesprek te gaan met politici en beleidsmakers

  • kansen om in de media te komen

  • samenwerkingsmogelijkheden qua sponsoring, kennisdeling of locatiegebruik

  • verhalen die we maken in podcasts, interviews en andere content

  • input voor de ontwikkeling van de zeven Nieuwe Economie Index-thema’s (NEx).

Selectpartners krijgen daarnaast een direct aanspreekpunt voor vragen, opmerkingen en ideeën.

De voorwaarden om Selectpartner te zijn

🗣️ Actieve inzet: je zet je actief in voor de nieuwe economie. Je stelt ervaring, kennis, uren en middelen beschikbaar om de NEx-thema’s verder te brengen.
🏆 Unieke expertise: je hebt een goed en onderscheidend verhaal en/of aantoonbare, unieke expertise op minimaal een van de zeven NEx-thema’s.
🌱 Bovengemiddeld presteren: je doet het gemiddeld of beter dan gemiddeld op de andere thema’s.

MVO Nederland gaat over de beoordeling van deze voorwaarden.

Meer informatie

MVO Nederland selecteert de bedrijven die in aanmerking komen Selectpartner te worden. Vandaar ook de titel. Denk je zelf in aanmerking te komen? Neem dan contact op.

Veelgestelde vragen over Selectpartners

Wat zijn de kosten van het Selectpartner zijn?

De kosten zijn afhankelijk van de grootte van jouw organisatie. De tarieven voor 2024:

  • 1-10 medewerkers: €880 per jaar

  • 11-100 medewerkers: €1.460 per jaar

  • 101-250 medewerkers: €3.490 per jaar

  • 251-500 medewerkers: €8.730 per jaar

  • +500 medewerkers: €17.450 per jaar

Hoe kan ik mijn verhaal en expertise op een effectieve manier delen met de media en de politiek?

Als Selectpartner geven we je voorrang bij kansen om je verhaal en expertise te delen met relevante media en politieke contacten. MVO Nederland ondersteunt je actief - van het signaleren van kansen tot het faciliteren van verbindingen.

Hoe kan ik profiteren van het netwerk en de kennis van de andere Selectpartners? Zijn er speciale bijeenkomsten of platforms waar ik met hen in contact kan komen?

Selectpartners hebben toegang tot een netwerk van vooraanstaande bedrijven en komen regelmatig samen rond thema's als circulaire economie en transparante ketens. We organiseren daarvoor bijeenkomsten.

Hoe weet of ik aan de voorwaarden om Selectpartner te zijn voldoe?

Heb je interesse om Selectpartner te zijn? Neem in dat geval contact op via het contactblok hierboven. We bekijken dan samen met jou of en hoe je aan de voorwaarden voldoet.

Hoeveel tijd, middelen en capaciteit moet ik inzetten?

Zoals bij ieder netwerk geldt ook hier: hoe meer je investeert, hoe groter de kans dat je er iets uit haalt. De hoeveelheid tijd, middelen en capaciteit is moeilijk vooraf te voorspellen, we zullen de mogelijkheden samen bepalen in het intakegesprek.

Hoe verhoudt het Selectpartner zijn zich tot de Raad van Partners van MVO Nederland?

De Raad van Partners is een tweejaarlijks wisselende samenstelling van Selectpartners die MVO Nederland helpt koers te houden, vanuit ondernemersperspectief. We komen drie keer per jaar samen, vaak bij een van de partners. We bespreken hier de politieke actualiteit en hoe te reageren. Ook organiseren we themasessies zoals ‘de rol van het recht’ - over de effectiviteit van klimaatrechtszaken. We nodigen indien nodig thema-experts uit. De Selectpartners kunnen zich vrijuit uitspreken tijdens deze meetings: we werken volgens de Chatham House Rules.

Wat zijn de voordelen voor Selectpartners?

  • Prioriteit bij media-optredens en politieke betrokkenheid.

  • Toegang tot exclusieve samenwerkingsmogelijkheden en sponsorevenementen.

  • Voorrang bij het produceren van content zoals podcasts en interviews.