Het onderzoek toonde aan dat de grootste CO2-impact van de producten van CTOUCH plaatsvindt in de productiefase en in de gebruiksfase. Hierbij is specifiek gekeken naar de CO2-uitstoot van de componenten en materialen in de producten. Daarnaast liet het onderzoek zien in welke mate hun leveranciers rekeninghouden met sociale aspecten zoals de arbeidsomstandigheden en waar hun producten en componenten precies vandaan komen.
Dankzij de inzichten van de LCA kunnen geïnformeerde keuzes worden gemaakt voor de verduurzaming van de bedrijfsvoering en het productontwerp. De inzichten zullen ook worden benut voor hun storytelling en het bieden van transparantie aan de consument. Met de resultaten gaat CTOUCH gericht verder om hun keten te verduurzamen.
CTOUCH deed onderzoek naar duurzame verbeteringen in de keten met behulp van de IMVO-voucher.
Voor het midden- en kleinbedrijf met internationale en duurzaamheidsambities bood MVO Nederland in samenwerking met het Ministerie van Buitenlandse Zaken van 2012 tot 2022 financiële ondersteuning via de IMVO-voucher. IMVO staat voor Internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Deze voucher gaf recht op 50 procent korting op advieskosten met als doel de internationale supply chain te verduurzamen. De voorbije jaren profiteerden al meer dan 300 bedrijven van de IMVO-voucher. In 2022 is de laatste ronde vouchers toegekend en kan je geen aanspraak meer maken op een IMVO-voucher.
Meer doen met MVO Nederland?
MVO Nederland zal zich blijven inzetten voor duurzame handel en IMVO. Bekijk bijvoorbeeld onze MVO Risico Checker om kosteloos een korte check te doen waarin je ontdekt welke internationale mvo-risico’s je loopt met jouw handelsactiviteiten. En natuurlijk wat je kunt doen om die risico’s te beperken.