Dirk Eidhof werkt als marketeer bij MVO Nederland: "Er is altijd ruimte voor nieuwe ideeën"

Vijf jaar geleden startte Dirk Eidhof als marketeer bij MVO Nederland. Toen nog met slechts één andere contentmarketeer als collega, zette hij de eerste advertentiecampagnes voor MVO Nederland op – iets wat destijds voornamelijk werd uitbesteed. Inmiddels werkt Dirk in een communicatieteam van tien collega’s, met als doel de buitenwereld te verbinden met wat MVO Nederland doet: werken aan een duurzame economie.

Waarom is communicatie zo belangrijk voor MVO Nederland?

"Onze organisatie richt zich op het maken van positieve impact met de programma’s en projecten die we ontwikkelen. Maar om echt impact te maken, is het zaak deze projecten goed te verbinden met de buitenwereld. Als we alleen binnen onze eigen bubbel werken, zal niemand buiten MVO Nederland begrijpen wat we doen, en zal het resultaat van onze projecten beperkt blijven. Zonder effectieve communicatie heeft de buitenwereld simpelweg geen idee waar we mee bezig zijn. Zonde! Want we doen zulke mooie dingen. Goede marketing en communicatie is essentieel om die verbinding te maken."

En als online marketeer bij MVO Nederland draag jij je steentje bij. Wat doe je zoal op een dag?

“Van het opzetten van nieuwe campagnes tot het analyseren van data uit ons partnerbestand, of het meedenken over een nieuwe strategie voor onze mkb-partners – mijn werkzaamheden verschillen van dag tot dag. Wat ik vooral leuk vind, is manieren zoeken om ons werk efficiënter, sneller en slimmer te maken. Zo zijn we afgelopen jaar overgestapt op een nieuw systeem waardoor we gemakkelijker en beter kunnen zien waar onze partners enthousiast van worden, en hoe we ze beter kunnen helpen. Dat helpt mij om meer impact te maken met mijn werk.

Groei je mee met die ontwikkelingen?

“In het begin richtte ik me voornamelijk op het draaien van campagnes en het slim inrichten van onze website. Ik deed veel van de uitvoer zelf. Inmiddels denk ik mee op strategisch niveau. Hoe kunnen we partnernetwerk verder laten groeien, en hoe haken we nieuwe bedrijven aan bij de projecten die we doen? Hoe kunnen we innovatieve nieuwe tools of technieken integreren in ons werk? Binnen MVO Nederland is er veel ruimte om uitdagingen voor jezelf op te zoeken en dit soort vragen te stellen. Als je een goed idee hebt, is er altijd iemand ruimte om ermee aan de slag te gaan”.

Wat maakt werken bij MVO Nederland zo leuk?

“Ik kwam tijdens mijn vaderschapsverlof spontaan langs op de Dag voor DoenDenkers, ons grootste evenement van het jaar in het Beatrix Theater. Daar zag ik alle collega’s samen druk in de weer om het event net zo cool neer te zetten als voorgaande jaren. Toen dacht ik: wat een leuke club mensen bij elkaar. Best verschillend, maar allemaal heel betrokken, enthousiast en met een gezamenlijke drive om de wereld een beetje mooier te maken.”

Ook werken bij MVO Nederland?

Bij MVO Nederland werken we elke dag aan de transitie naar een duurzame economie. Met partners uit het bedrijfsleven én de overheid. Kom werken bij MVO Nederland en bekijk de vacatures via de knop.