Transparantie

Helpdesk

Nieuws

Royal BAM Group ontvangt de Kristalprijs 2017, de hoofdprijs van de Transparantiebenchmark. Het is de 8e keer dat deze prijs is toegekend. De snelste stijger is VION Holding N.V., ABN AMRO maakte het meest innovatieve jaarverslag. De prijs voor maatschappelijke verslaggeving is een initiatief van...
Als eerste sector in Nederland gaan de nationale infrabeheerders gezamenlijk aan de slag met het inzichtelijk maken van hun maatschappelijke impact. De infrabedrijven, verenigd in de coalitie Groene Netten van MVO Nederland, hebben afgesproken om de maatschappelijke impact van hun...
Bedrijven en organisaties hebben impact op de biodiversiteit. Waar een kantoorpand of parkeerplaats is, staan geen bloemen voor bijen. Andersom ben je afhankelijk van biodiversiteit, in je dagelijks leven maar ook voor hulpstoffen. Denk aan gezonde lucht en schoon drinkwater. De biologische...
Kernafval dumpen in de Noordzee, een sigaret opsteken in een restaurant, niet mogen trouwen met iemand omdat hij naar een andere kerk gaat: dat was één generatie geleden nog heel normaal. Maar hoe gevestigd de gevestigde orde ook lijkt, fundamentele verandering kun je sturen. Dat leert het nieuwe...
Nederlandse ondernemers die zakendoen in ontwikkelingslanden zien veel winstkansen voor hun bedrijf. Daarnaast willen ze positief bijdragen aan de lokale maatschappij, maar ze vinden het lastig om dat concreet te maken. Dit blijkt uit gesprekken met bijna 1200 mkb’ers, die MVO Nederland voor het...
Alliander ontvangt de Kristalprijs, de hoofdprijs van de Transparantiebenchmark. De prijs werd op donderdag 17 november 2016 uitgereikt in de Sociëteit Nieuwspoort in Den Haag. De tweede plaats is voor Schiphol en op nummer drie staat de NS . Alle drie partner van MVO Nederland. Het is de zevende...
Het Convenant Duurzame Kleding is van start met al ruim 75 modemerken. Uiteindelijk moet de hele modebranche aan de slag met de 9 thema’s uit het plan: van circulaire kleding tot vakbondsvrijheid. Kern van het verhaal: ‘onderzoek en verbeter je keten’. MVO Nederland verzamelt in 9 verhalen de beste...
Het Convenant Duurzame Kleding is van start met al ruim 75 modemerken. Uiteindelijk moet de hele modebranche aan de slag met de 9 thema’s uit het plan: van grondstoffen tot eerlijke arbeidsomstandigheden. Kern van het verhaal: ‘onderzoek en verbeter je keten´. MVO Nederland verzamelt in 9 verhalen...
Een jaar of vijf geleden rapporteerden vooral de grote beursgenoteerde organisaties over hun duurzaamheidsbeleid. Tegenwoordig vinden steeds meer (middelgrote) organisaties het belangrijk hun stakeholders hierover te informeren met een jaarlijks duurzaamheidsverslag, al dan niet volgens de...
Group of chemical companies will single-handedly look into retracing the origins and destinations of raw materials and end-products Transparency in the chemical sector is still under the radar. Is the work being done accurately and with proper care? Are storage facilities safe and secure? Does a...

Pagina's