In drie stappen naar je stakeholders

Vergroot je impact

Agenda

dinsdag 25 juni 2019 - 09:30 tot 13:00
dinsdag 25 juni 2019 - 16:00 tot 16:45
maandag 1 juli 2019 - 16:00 tot 20:00
dinsdag 2 juli 2019 (Hele dag)

Zakelijke diensten

Transparantie

Vertrouwen is noodzakelijk voor duurzame en succesvolle zakenrelaties. Door open te zijn over uw onderneming groeit het vertrouwen van klanten en andere stakeholders. Hoe geeft u concreet invulling aan die openheid?

  • Geef in uw offertes helder aan wat de afspraken zijn, ook over garantie- en klachtenregelingen.
  • Geef geen onjuiste of misleidende informatie over uw dienstverlening. Meer weten over eerlijke marketing? Klik hier.
  • Wees telefonisch goed bereikbaar. Klanten vinden het prettig als ze snel geholpen worden door een vriendelijke medewerker.
  • Laat aan de buitenwereld zien waarop u aanspreekbaar bent. Gedragscodes maken duidelijk aan welke regels een bedrijf zich zegt te houden. U kunt uw eigen code opstellen of u aansluiten bij bestaande branchegedragscodes, zoals deze van de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA).
  • Pas erkende managementsystemen en richtlijnen toe. Sommige daarvan worden onafhankelijk getoetst, zoals ISO9000 voor kwaliteit en ISO 14000 voor milieu. Voor andere bestaat alleen een eigen verklaring van het bedrijf. Bijvoorbeeld de zelfverklaring ISO 26000, een richtlijn voor MVO-implementatie.
  • Nodig stakeholders uit om met u mee te denken. U legt uw dilemma’s voor en bent bereid te luisteren naar de ideeën van anderen. Dit leidt tot meer draagvlak voor uw activiteiten en misschien wel tot innovatieve nieuwe inzichten of samenwerkingen. Lees meer over stakeholderdialogen.
  • Ons dossier Communicatie en marketing biedt concrete handvatten om met duurzame communicatie en marketing aan de slag te gaan.
Laatst bijgewerkt: 
19-08-2015 17:04