In drie stappen naar je stakeholders

Vergroot je impact

Agenda

dinsdag 18 juni 2019 - 10:30 tot 17:00
woensdag 19 juni 2019 - 17:30 tot 20:30
donderdag 20 juni 2019 (Hele dag)
dinsdag 25 juni 2019 - 09:30 tot 13:00

Zakelijke diensten

Tevreden klanten

De tijd van 'je beter voordoen dan je bent' is voorbij. Transparantie en integriteit zijn steeds belangrijker geworden. Zeker in de zakelijke dienstverlening, een sector waar reputatie en klanttevredenheid in grote mate uw succes als ondernemer bepalen.

Transparantie = beter zakendoen

Steeds meer klanten willen weten met wie ze in zee gaan. Voordat de klant zaken met u doet wil hij inzicht in uw dienstverlening en duurzaamheidsprestaties. Zorg dus dat u duidelijk bent over uw kijk op MVO en geef eerlijke informatie over uw zakelijke uitgangspunten en diensten. Het resultaat: bestendige en succesvolle zakenrelaties. Zo geeft accountantskantoor Dubois +co het goede voorbeeld op zijn website met verschillende MVO-documenten en een eigen Gedragscode Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Transparantie = verantwoording afleggen

Wat is er terechtgekomen van uw plannen om energie te besparen of het ziekteverzuim terug te dringen? Zit u op de goede weg, waren er tegenvallers? Ieder bedrijf heeft zijn eigen verhaal over duurzaamheid. Wie trots is op zijn onderneming is daar graag transparant over. Bovendien bepaalt de maatschappelijke relevantie van uw diensten in belangrijke mate de reputatie van uw bedrijf. Maak dus duidelijk wat uw toegevoegde waarde is voor de maatschappij.

Over het belang van een goed maatschappelijk verhaal leest u ook in 'Smart met een goed verhaal' door MVO Nederland-expert Hanneke van der Heijden.

Integriteit = eerlijk te werk gaan

Integriteit heeft vanzelfsprekend invloed op uw reputatie als dienstverlener. Uw klanten moeten er vanuit kunnen gaan dat u integer te werk gaat, dus kwalitatief goed advies uitbrengt, volledige informatie geeft over producten en diensten, juist factureert en opereert zonder belangenverstrengeling. Lees bijvoorbeeld over het belang van eerlijke transacties en eerlijke marketing.

Meer weten over de concrete invulling van begrippen als transparantie en integriteit? Ga naar 'Aan de slag'.

Laatst bijgewerkt: 
20-08-2015 10:51