In drie stappen naar je stakeholders

Vergroot je impact

Agenda

dinsdag 25 juni 2019 - 09:30 tot 13:00
dinsdag 25 juni 2019 - 16:00 tot 16:45
maandag 1 juli 2019 - 16:00 tot 20:00
dinsdag 2 juli 2019 (Hele dag)

Zakelijke diensten

Inkopen

De prijs, levertijd en kwaliteit van een product of dienst zijn belangrijke factoren bij het inkoopproces. Wanneer u duurzaam inkoopt let u ook op de sociale en milieucomponenten. Op deze manier neemt u verantwoordelijkheid voor uw toeleveringsketen: u weet wat er in de keten speelt en maakt hierover afspraken met uw leveranciers. Zo heeft u invloed op het gedrag van toeleveranciers en belangrijke thema's als milieu, arbeidsomstandigheden en rechten van werknemers.

Social return

Duurzaam inkopen gaat niet alleen over duurzame producten, maar ook om duurzame diensten. Vraag leveranciers van bijvoorbeeld schoonmaak-, beveiligings- of receptiepersoneel wat zij voor u kunnen betekenen op het gebied van inclusief ondernemen. 

Zo kijkt u niet alleen naar uw directe personeelsbestand voor social return, maar ook hoe uw partners en leveranciers hiermee omgaan. Mooie voorbeelden van facilitaire dienstverleners die hun werkzaamheden inclusief invullen, zijn onder andere te vinden in de schoonmaak- en cateringbranche.

Tips

Circulair inkopen

Ook kunt u circulair inkopen. De essentie van circulair inkopen is dat de inkoper borgt dat de producent (of een andere verwerkende partij) de producten of materialen aan het einde van de levensduur of de gebruiksfase, weer (optimaal) in een nieuwe cyclus kan inzetten.

Aan de slag met circulair inkopen? Lees meer en volg onze wegwijzer Circulair Inkopen.

Laatst bijgewerkt: 
19-08-2015 17:03