Contact

Vergroot je impact

Grote Bedrijven Netwerk

Helpdesk

Praktijkvoorbeelden

"Dan weet je dat de samenwerking goed zit." Martine Verhoeven van RoyalHaskoningDHV (RHDHV) vertelt over de spannende huisvestingsopgave waar ze het afgelopen jaar aan werkte. RHDHV zocht voor zijn vestiging in Amsterdam 'een gedeelde werkomgeving met een gezond klimaat, dat energieneutraal is en circulair is gebouwd in een bestaand gebouw'. Hoe haal je dat uit de markt? Die vraag stelde...
Tussen 2016 en 2020 krijgt elk Nederlands huishouden een nieuwe 'slimme meter' aangeboden. De slimme meter is een digitale energiemeter. Meterstanden worden automatisch doorgestuurd naar de energieleverancier. Klanten krijgen gemakkelijk inzicht in het energieverbruik, onder meer omdat men zelf de actuele gegevens op kan halen op thermostaat of tablet. Alle huishoudens in Nederland krijgen de...
Fabrikanten kunnen duurzaamheid realiseren op verschillende manieren. Ze kunnen duurzame grondstoffen inzetten. Of ze recyclen bestaande producten vergaand en zo lang mogelijk. Maar allebei - dat kan ook. Zoals tapijttegelproducent en MVO-koploper Interface doet . De tapijttegels van Interface zijn per definitie al gemaakt van gerecycled garen. Ook krijgen steeds meer vloertegels van het concern...
Het Rijk koopt jaarlijks voor circa 10 miljard euro in. In de categorie bedrijfskleding voor de Rijksoverheid gaat per jaar zo’n 22 miljoen euro om. Rob van Arnhem, categoriemanager Bedrijfskleding Rijksoverheid vertelt in een interview met DEAL! hoe zij dat duurzaam doen. "Toeleveranciers weten dat we een spend van rond de 100 miljoen hebben de komende vijf jaar en wanneer welk contract op de...
Sinds juni is Alexandra van Huffelen algemeen directeur van de Amsterdamse stadsvervoerder GVB. "Duurzaamheid staat hoog op mijn agenda." Dat is niet nieuw voor GVB. Trams en metro’s rijden op groene stroom, conducteurs volgen een cursus Het Nieuwe Rijden, voertuigen worden verantwoord gereinigd en het water wordt hergebruikt. Maar van Huffelen ziet nog grote uitdagingen. Voor de Amsterdammers is...
Nederlandse bedrijven missen kansen omdat ze talent niet herkennen en erkennen. Een gedreven Jilko Andringa, algemeen directeur van Manpower Group, vertelt hoe de organisatie hier verandering in wil brengen. U werkt sinds 2008 voor Manpower. Waarom juist deze organisatie? “Manpower is al 67 jaar actief. Sinds de beginjaren geldt de ongeschreven cultuurregel van oprichter Elmer Winter: to do good...
“In iedere schakel waar Sodexo actief is, proberen wij bezig te zijn met duurzaamheid. Van de leveranciers en het bewustzijn van medewerkers tot ons eigen koffieconcept”, legt Andrea Wondergem, Manager Brand Content bij cateringbedrijf Sodexo, uit. “We hebben te maken met wereldwijde producenten en deals, maar eisen van iedereen dat zij het milieu en de maatschappij hoog in het vaandel hebben...
Om de duurzaamheid van producten te waarborgen, voerde Bidvest Deli XL een MVO meetsysteem in voor leveranciers. Wat blijkt: “Leveranciers vinden het prettig om op meer beoordeeld te worden dan enkel de prijs”, aldus Nadie Winde, Projectmanager MVO. Bidvest Deli XL is een voedselgroothandel voor onder andere (zorg)instellingen, horeca- en cateringbedrijven. “Onze klanten raakten het overzicht...