Impact meten

Helpdesk

Nieuws

Triodos Bank is één van de duurzaamste banken ter wereld en de eerste Nederlandse bank met een B Corp certificaat . "De certificering vraagt van ondernemingen om transparant te zijn en verantwoording af te leggen," zegt Matthijs Bierman, directeur van Triodos Bank Nederland. "Dit uitgangspunt past...
Als eerste sector van Nederland laten de nationale infrabeheerders zien wat hun gezamenlijke positieve en negatieve impact op de maatschappij is. De acht infrabedrijven, verenigd in de coalitie Groene Netten van MVO Nederland, brengen op vijf thema’s in kaart waar hun sector de meeste impact heeft...
De IMVO voucher biedt internationale ondernemers 50% korting op een investering in duurzaamheidsadvies (tot €10.000,- ex BTW). De huidige regeling loopt tot en met november 2017, of wanneer de laatste 20 IMVO vouchers zijn vergeven. IMVO vouchers worden uitgegeven door MVO Nederland in samenwerking...
Als eerste sector in Nederland gaan de nationale infrabeheerders gezamenlijk aan de slag met het inzichtelijk maken van hun maatschappelijke impact. De infrabedrijven, verenigd in de coalitie Groene Netten van MVO Nederland, hebben afgesproken om de maatschappelijke impact van hun...
VLNR: Elise Boukris (TNO), Pepijn Wassenaar (RIVM), Tom Ligthart (TNO), Toon van Harmelen (TNO), Elsbeth Roelofs (MVO Nederland), Michiel Zijp (RIVM), Joost Broeders (Baril Coatings), Serge Kornuyt (C.Kornuyt BV). Op 19 januari 2017 zetten MVO Nederland, TNO, het RIVM en twee MKB-bedrijven in de...
Nederlandse ondernemers die zakendoen in ontwikkelingslanden zien veel winstkansen voor hun bedrijf. Daarnaast willen ze positief bijdragen aan de lokale maatschappij, maar ze vinden het lastig om dat concreet te maken. Dit blijkt uit gesprekken met bijna 1200 mkb’ers, die MVO Nederland voor het...
Veertig Nederlandse ondernemers die zakendoen met ontwikkelingslanden hebben in 2016 een IMVO voucher aangevraagd. Met een bijdrage van maximaal €10.000 aan advieskosten maken zij hun keten duurzamer. Tot het einde van 2016 zijn nog slechts 10 vouchers beschikbaar. Als je er ook 1 wilt, moet je...
Het Convenant Duurzame Kleding is van start met al ruim 75 modemerken. Uiteindelijk moet de hele modebranche aan de slag met de 9 thema’s uit het plan: van grondstoffen tot gezonde werkomstandigheden. Kern van het verhaal: ‘onderzoek je keten en ga aan de slag’. MVO Nederland verzamelt in 9...
De scheepvaart heeft een helder keurmerk nodig voor duurzaam vervoer; zo luidde donderdag 6 oktober de conclusie van het Rondetafelgesprek georganiseerd op initiatief van MVO Nederland naar aanleiding van het onderzoek ‘ Ranking the Ships ’. Voor het event waren verschillende maritieme spelers en...
Het besef groeit dat een bedrijfsvoering met oog voor mens, milieu en maatschappij van groot belang is. Social enterprises gaan nog een stap verder: zij voegen maatschappelijke waarde toe met innovatieve oplossingen. Zij lopen dan ook aan kop met het meten van hun impact. Maar het weten van je...

Pagina's