Toelichting op ambitie
Beste allen die geloven in een beter voedselsysteem,
Met De Tweede Jeugd hebben we in totaal al zo’n 14.000 broden van de prullenbak gered. In ons kleine winkeltje in Amsterdam vliegen de tosti’s als warme broodjes over de toonbank. De eerste stip op de horizon komt in zicht; voor het einde van 2018 willen we alle broden die de 11 winkels van BBROOD dagelijks over hebben een tweede leven geven.
Om dit mogelijk te maken moeten we uitbreiden. Gelukkig is er ook vanuit de retail vraag naar onze producten. Maar wij kunnen hen op dit moment helaas nog niet leveren. Dit terwijl het ons, en de meeste Nederlandse tostiliefhebbers, fantastisch lijkt als onze producten ook voor thuis verkrijgbaar zijn. Met deze stap verwachten we zeker 1,5 keer zoveel brood te redden als we nu dagelijks doen.
WELKE ACTIES GAAT MIJN BEDRIJF NEMEN OM DEZE AMBITIE TE REALISEREN
Nu moeten er een aantal dingen gebeuren. We hebben een nieuwe huisstijl nodig, inclusief verpakkingsontwerpen, zodat onze producten er net zo lekker uitzien als dat ze smaken. En om de verpakking per product betaalbaar te houden zullen we in een keer tienduizenden verpakkingen inkopen. Bovendien kunnen we met ons kleine teampje geen tienduizenden zakjes of blikjes met crostini vullen. Hiervoor gaan we dus grotere partijen inschakelen die ons hierbij kunnen helpen.
WAT IS HIERVOOR BENODIGD
Nu hebben we een crowdfunding opgezet. Zo kan iedereen die zich betrokken voelt bij onze missie helpen met het redden van al die nog uitstekende broden. Met jouw investering maak je het mogelijk dat wij de volgende stap kunnen zetten, en koop je als eerste onze nieuwste, heerlijke restbrood-producten! Dus bij deze onze oproep: help ons mee door dit bericht te delen en door te investeren, dan doen wij de rest!
Veel liefs,
Manuel, Benjamin en het De Tweede Jeugd-team