Partners en Netwerken

Ray Andersonlezing

In 2011 introduceerden Interface en MVO Nederland de Ray Andersonlezing ter nagedachtenis aan Ray Anderson, MVO-pionier van het eerste uur en oprichter van Interface. Het doel: ondernemers inspireren. Het is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij duurzame en inspirerende pioniers uit het bedrijfsleven hun visie geven op MVO.

In 2011 hadden Jan Peter Balkenende en Leen Zevenbergen (CEO Qurius) de primeur. In 2012 gaven hoogleraar Jan Jonker en Shawn Harris (CEO van Nature's Pride) de lezing, voor het eerst in het Awarehouse, de duurzaam gerenoveerde fabriekshal van Interface. In 2013 gaven duurzaamheidsexpert Gunter Pauli en Martijn Lampert (onderzoeksdirecteur van Motivaction) een onvergetelijke lezing. In 2014 deelden Peter Molengraaf (CEO Alliander) en Tex Gunning (CEO TNT Express) hun visie op MVO en het bedrijfsleven. De Ray Andersonlezing 2015 stond in het teken van de circulaire economie. Ruim tweehonderd gasten van MVO Nederland en Interface lieten zich inspireren door de verhalen van Coert Zachariasse en Marius Smit.

Terugblik 2016: Succesvol inclusief ondernemen

De afgelopen editie stond in het teken van inclusief ondernemen. Hoe zorgen we dat er geen talent onbenut blijft en iedereen een eerlijke kans krijgt op de arbeidsmarkt? Maurits Groen en Maria van der Heijden deelden hun visie en persoonlijke ervaringen. 

Bedrijven die inclusief ondernemen zijn sterker en succesvoller. Met meer ruimte voor innovatie, en betrokken en bevlogen medewerkers. Om te laten zien hoe dat werkt, en dat het voor elke organisatie kan werken, vertellen experts en ondernemers uit uiteenlopende vakgebieden over hun ervaringen in de publicatie Succesvol inclusief ondernemen. Onze gasten gingen in gesprek met elkaar en de auteurs.

Over Ray Anderson

Ray Anderson was de oprichter van Interface. In 1994 raakte hij zodanig geïnspireerd door Paul Hawken's boek 'The Ecology of Commerce' dat hij besloot Interface om te vormen van een aardolie-intensief bedrijf tot een duurzaam bedrijf. Hij lanceerde Mission Zero, de missie om uiterlijk in 2020 100% duurzaam te zijn en zelfs een herstellende bijdrage te leveren aan milieu en maatschappij. Hij vergeleek deze uitdaging met het beklimmen van de Mount Everest ('Mount Sustainability') en formuleerde zeven ambitieuze doelstellingen op de weg naar de top. Die worden nog altijd gehanteerd door Interface.

Laatst bijgewerkt: 
26-10-2016 11:38