Armoede

Klanten

Eén van de belangrijkste oorzaken van financiële problemen is de persoonlijke houding van mensen: een kortetermijnvisie en snel toegeven aan verleidingen vergroot de kans op problemen. Bijna 20% van de huishoudens heeft een lening of krediet met een gemiddeld bedrag van € 13.800, aldus Nibud.

Eerlijke marketing

In de relatie tussen bedrijven en consumenten is het van belang dat bedrijven consumenten tegen zichzelf in bescherming nemen bij het doen van aankopen of leningen. Als aanbieder van consumentengoederen is het belangrijk om geen onjuiste of misleidende informatie te verstrekken. Ook het opjagen van een consument tot het nemen van een beslissing is niet erg verantwoord. Hiermee wordt de consument de mogelijkheid ontnomen om goed over de koop na te denken. Heeft hij wel echt behoefte aan en het geld voor dat abonnement?

Voorzie de consument van eerlijke en volledige informatie. Geef hem ook de kans te om na te denken over de potentiële koop. Dit verkleint de kans dat deze consument in financiële problemen raakt. En vergeet niet: een financieel gezonde consument is meer waard dan een consument met probleemschulden.

Laatst bijgewerkt: 
06-11-2015 16:33